Even offline

1 september 2023 - Istanbul, Turkije

Al een week liggen de koffers in de huiskamer, met een heleboel spullen eromheen. Zaklantaarn, GPS-tracker, powerbank, medicijnen... Boris zit er argwanend naar te kijken. We nemen ook een pak verse dollars mee, aangezien je in Centraal Azië niet veel pinapparaten hebt. Zo'n bestemming vraagt om wat voorbereiding.

Op Schiphol kunnen we nog net Duncan en zijn twee dochters welkom heten in Nederland. Fijn dat ze weer gezond terug zijn uit Orlando, waar orkaan Idalia rakelings voorbij scheerde.

De jongen achter de balie van Turkish Airlines is verbaasd dat we slechts een koffer van dertien kilo inchecken. "Jullie mogen zestig kilo meenemen," zegt hij. Onze grote koffer is half gevuld, omdat we ruimte willen houden voor exotische souvenirs.

En dan door naar Turkmenistan

Aan het einde van de middag zitten we op Istanbul Airport, dat sinds het de hangardeuren opende, zo'n vijf jaar geleden, al bijna een half miljard reizigers ontving. Nog even rondhangen bij Cafe The House en dan vliegen we naar Turkmenistan. Aangezien ze daar niet zo houden van internet, vrees ik dat we pas over een weekje weer een berichtje kunnen sturen...

1. Duncan:
    1 september 2023
    Fijn jullie gezien te hebben op Schiphol vandaag en goede reis! Doe voorzichtig.
  2. Bibi en Lenie:
    1 september 2023
    Ah, jullie zijn vandaag weer vertrokken voor een mooie reis. Heerlijk. Geniet ervan en wij kijken uit naar jullie verhalen. Gaan wij ondertussen even naar Swifterbant voor een weekje of zo en daar genieten.
  3. 1 september 2023
    Goeie reis lieve vrienden maar wees voorzichting
  4. Marcel Timmermans:
    1 september 2023
    Mooie reis weer samen! Verheug me nu al op je verhalen tijdens de volgende Q diner! :-)
  5. Richard F.W. Kessels:
    2 september 2023
    Heerlijk een week offline toch. Het moet niet op werken gaan lijken met de blog.
    Maar we houden jullie in de gaten. Wat een toeval dat jullie Duncan met kids tegenkwamen 👍😂🥰🥰