Playa La Roca

6 februari 2019 - Palomino, Colombia

Lief dagboek, dit bericht schrijf ik liggend in een hangmat aan de Playa la Roca aan de Caribische Zee, die onvermoeibaar met dikke golven tegen het strand beukt. Het klinkt als onweer.

Langs de hele kustlijn zien we hoge palmbomen, in de verte een beetje wazig door de tropische nevel. Links ligt een twintig meter hoge rots in de branding, dat is waarschijnlijk La Roca die de naam heeft gegeven aan dit strand.

Gisterochtend zijn we vertrokken uit Santa Marta. Dat begint ingewikkeld, omdat onze Nissan Micra inmiddels volledig is ingebouwd door grote auto’s. De beheerders van de parqueadero hebben een aantal key sleutels aan een balk hangen, zodat ze een uitweg voor ons kunnen vrijmaken. Behendig draait Yvonne achteruit naar de uitgang. Ik kijk trots naar een van de beheerders, maar die staart stoïcijns voor zich uit. Vijftien peso’s, dan kunnen we gaan.

Aan de rand van Santa Marta even tanken en twee flessen water halen bij een apotheek. Dan verlaten we de stad en is plotseling bijna al het verkeer verdwenen.

Onderweg zien we twee keer dat een beladen terreinwagen wordt doorzocht door militaire politie. Kennelijk is een roof rack een populaire manier om cocaïne te smokkelen. Al snel bereiken we kilometerpaal 69 van de Carretera 90 tussen Santa Marta en Riohacha. Playa La Roca. Hier moeten we zijn...

1. Gerard en Annie:
    6 februari 2019
    Als ik m’n ogen dicht doe schommel ik bijna ook in de hangmat maar dan kan ik helaas je verslag niet meer lezen. Geniet nog maar even, hier is het somber en koud.
  2. Mary:
    6 februari 2019